A kerékpárodon rengeteg mozgó, súrlódó alkatrész van, amelynek kopását kenéssel tudod minimalizálni. Emellett a kenéssel korrózióvédelmi feladatokat is ellátsz.

A kerékpár helyes beállításáról oldalakat lehet írni. Ezt Armstrong könyvében meg is tette. Az alábbiakban leírtuk röviden, hogy "Mit?" "Miért?"

A bringák takarításáról sokat lehet/lehetett olvasni. Az alábbi módszer személy szerint én már évek óta használom és nekem bevált.

Kerékpár választásánál az egyik legfontosabb dolog az hogy a váz méretben passzoljon hozzánk.

Talán a legbosszantóbb hiba útközben a defekt. Ez sajnos sokszor bekövetkezik, ezért nem árt, ha van nálunk egy pótbelső. A következő képsorokon végighaladva megmutatom, hogyan kell belsőgumit cserélni.

A több alkatrész esetén meg lehet állapítani, hogy eljutott-e már a kifáradásnak a kritikus stádiumába, amikor fennál a törés veszélye. Az ellenőrzéshez tisztítsd meg az alkatrészeket, és vizsgáld meg a stresszpontokat.

A pedálozás által befektetett energia a menetellenállás és a működési veszteségek leküzdésére használódik el.

Gyorsításkor a kerék súlya, pontosabban tömege, sokkal többet számít, mint a kerékpár (a kerékpárossal együtt számított) nem forgó, csupán haladó mozgást végző része. Ennek oka kettős.

Hallottad már a következőket?

  • Az alumínium vázak rázósabbak rossz utakon.
  • A titán vázak lágyak és hajlékonyak.
  • Az acél vázak idővel elvesztik ruganyosságukat, de sokkal kényelmesebbek, mint az alumíniumból készültek.

Az előző rész elméleti összefüggései után ismerjük meg a leggyakoribb vázanyagok tulajdoságait